اخبار الفن

شريف منير يشارك في افتتاح مشروعات المنصورة الجديدة بحضور الرئيس السيسي

القاهرة – أحمد الدسوقي

شارك النجم شريف منير في الفيلم التسجيلي لمؤتمر افتتاح المرحلة الأولى لمشروعات مدينة المنصورة الجديدة، بحضور الرئيس عبد الفتاح السيسي، للحديث عن حياته في المدينة.
وقال شريف منير في خطابه في المؤتمر أمام الرئيس عبد الفتاح السيسي: “الفيلم التسجيلي اللي اتذاع اتقال بصوتي والإنجازات دائما واضحة مش هنتكلم تاني عن الإنجازات اللي مالية مصر كلها.. حاجات اتعملت في لمح البصر.. ياريس أنا كل يوم بقوم بلاقي بلدنا متغيرة أروح مشوار وأرجع ألاقي الدنيا متغيرة والله.”

وأضاف النجم: “أنا من سكان حي المقطم، المقطم بقى حاجة تانية مابقاش حي أصبح مدينة في منتهي الروعة، أحكي ليكم نبذة عن حياتي وعلاقتي بمدينة المنصورة، أنا اتولدت في المنصورة وحبيت الفن في المنصورة بلد عظيمة وناسها حلوين.”

واختتم شريف خطابه قائلًا: “العالم كله كان بيقابل تحديات، إحنا هنا كنا بنعمل إنجازات واضحة، واللي مش مصدق مع نفسه بقى ملناش دعوة .. احنا لو بقينا واحد وبنشتغل وعندنا ضمير صاحي، كله هيمشي. اللي عاجبه عاجبه، واللي مش عاجبه، القطر ماشي .. مش هنقف”.

من ناحية أخرى يعرض حاليا لشريف منير مسلسل ايجار قديم على شاشة on يوميا وحقق العمل مشاهدة كبيرة منذ عرض حلقته الأولى ، المسلسل يشارك فيه كوكبة من الفنانين بجانب شريف منير منهم فيدرا وصلاح عبد الله ومحمد الشرنوبي وحازم سمير وهشام اسماعيل وغيرهم .

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى