اخبار الفن

بشرى تشيد بفيلم الممر لاحمد عز

القاهرة – أحمد حمدي

حرصت الفنانة بشرى الساعات الماضية على مشاهدة الفيلم السينمائي الجديد الممر الذي يقوم ببطولته الفنان احمد عز ومعه كوكبة من الفنانين واخراج شريف عرفة وذلك باحدى السينمات بالقاهرة ، واشادت بشرى بالفيلم والادوار التي قدمت فيه وتكنيك الصورة والاخراج .

وعلقت بشرى قائلة بعد مشاهدتها للفيلم ” من مميزات قلة الشغل و طحنة التصوير هى انك بتقدر تقابل أصحابك و زمايلك و تدخلوا السينما تشوفوا الأفلام و انتاجات الغير مع بعض و تشجعوا الصناعة المحلية الوطنية خصوصا لما تبقى مصنوعة بحرفية و جودة”.

واضافت ” .مما لا شك فيه اننا محتاجين ان النوعية دى من الأفلام تكون موجودة زى ما غيرها بيحاول يكون موجود..تحية لكل الصناع و الزملاء وعلى رأسهم المايسترو شريف عرفة على المجهود الرائع. و بالمناسبة زميلى المخرج حسام الجوهري وافق يصحبنى معاه لمشاهدة الفيلم رغم انه شاهده قبل كدة..

احب اقول لزمايلى الممثلين بصراحة امتعتونا ومش مسامحاكو عشان موتوا زميل عزيز عليا مش هقول مين عشان تروحوا تشوفوا الفيلم…الشىء إللى يفرح هو فرحة الجمهور و التصفيق فى مشاهد الانتصار الهامة و التفاعل الملحوظ و المفاجأة أن التصفيق جاء ليس فقط من الجمهور المصرى بل حماس شديد من جمهور الخليج الذى كانت تمتلئ به قاعة العرض.”.

من ناحية اخرى التقت بشرى بالفنان علي ربيع في احدى الاماكن صدفة واشادت بخفة دمه والكوميديا التي يقدمها قائلة ” طلع دمه خفيف اكتر من على الشاشة “.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى